"Idiot"

Ultraljud gör man inte alltid i vecka 4,5,6. Bara när man haft mycket fel innan osv, t.ex missfall osv, då är det vanligast att när man blir gravid igen, gör det så tidigt. Och snälla visa mig den förbannade regeln att man inte kan gå ut med att man är gravid innan missfalls tiden är över? Missfalls tiden går tyvärr aldrig över, den minskar bara, SYND. Och räkna och räkna på en internetsida, så riktigt är det ju inte. Libro.se, en bra sida faktiskt. Som har funkat för min mamma, hennes vänner osv. Sen om det är en vecka mer eller mindre, får man ju reda på sen. Men det stämmer oftast, libro är inte nån random sida utan väldigt känd.

Jag tycker det är så jävla synd att vissa människor är så kära i att prata. T.ex, "åh, nu fick jag reda på det, nu måste jag hitta nån att säga det till". Sure, alla är vi olika. Men akta så munnen snart inte blir stor.

Nu kan brevbäraren skicka detta vidare!
#1 - - Tina:

Precis, den minskar ju tyvärr bara och går inte över helt. 1/5 graviditeter slutar i missfall sa min BM, men vissa säger att 1/3 slutar i missfall så det är ju i vilket fall väldigt vanligt med missfall tyvärr.

Jag gjorde ett ultraljud redan i vecka 11, men då betalade jag det själv. Normalt gör man ju bara 1 ultraljud på en hel graviditet och det är i vecka 18-20 och är gratis.

Men går man till en privat klinik får man betala själv och kan då göra fler ultraljud. Annars görs som sagt bara 1 under hela graviditeten, om allt verkar normalt.

#2 - - SELMA - MISS TURKIA!:

Du har så rätt så gumman och den där plutten i magen är mitt gudbarn så de så! ja, den är mitt gudbarn redan nu, även att den inte har en aning om att den ens ska komma ut till världen, till MIN FAMN :D



jag är bara så glad över allt hjärtat och det är bara att skita i alla andra som snackar. Antingen är de avundsjuka ELLER så tror dom att dom kan så mycket osv osv, fast dom kanske är helt ute och cyklar.



Din mamma har fött 4 ungar, klart som fan hon vet hur man går till väga. Din mamma är den pålitligaste människan jag vet. När jag blir gravid ska jag också gå till henne hahahahahahaha. hälsa mamma anneli. PUSS LOVE U KIMPIS <3

#3 - - vicky:

Jag gjorde den där sidan innan jag gjorde UL den är på ett ungefär vilken vecka man är i, barnmorskan kan även mäta magen&säga på ett Ungefär, de är Aldrig helt säkert, sen kan de hända att de stämmde på sidan eller hos barnmorskan endå , men man brukar kunna vara helt säker efter ett UL man gör i vecka 16. Om man inte är osäker på om man ska behålla eller inte & får göra ett tidigare & kolla hur långt de gått..